Ekonomi

Kuluçkadan Daha Güçlü Çıkın! Girişimcilik Dünyasına En Etkili Girişi Sağlamak İçin Yapabileceğiniz 10 Şey

Girişimcilik dünyasına yeni bir adım atıyorsanız, tamamen gerçek içeriktesiniz! Kuluçka makinesine girdiğinizden çok daha güçlü fikirleriniz için kuluçkadan çıkıp girişimcilik dünyasına etkin bir giriş yapmak için uygulayabileceklerinizi listeledik, hazırsanız başlayalım!

1. Fikrinizi hayata geçirmeden önce kuluçka öncesi dönemde mentorluk desteği alın.

Bu sayede fikrinizin fizibilitesini ve finansal süreçlerini çok daha uygun bir şekilde analiz edebilir, girişimcilik dünyasına girmeden önce ihtiyacınız olan hazırlıkları yapabilirsiniz.

2. Fikrinizin uygulanabilirliği, ticarileştirilmesi ve ölçeklendirilmesi yönleri üzerinde ortalama 6 ay ile 1 yılın ortası arasında çalışın.

Bu aslında fikrin oluşumunda ve gelişmesinde en değerli aşamalardan biridir. Fikrinizin gerçekten hayata geçip geçmeyeceğini ve ön kuluçka denilen bu süreçte ne gibi zorluklarla karşılaşabileceğinizi öğrenebilirsiniz, o yüzden bu adımı atlamayın.

3. İş planınızı tamamladıktan sonra, şirketleşmeye hazır olduğunuzda, fikrinizi temellendirmek için kuluçka dönemine girin.

Bu kuluçka döneminde tıpkı ön kuluçka döneminde olduğu gibi inceleme ve analizler yapmanız gerekecek ancak bu dönemde iş planınız daha eksiksiz ve net olduğu için daha öngörülebilir adımlar atabilirsiniz.

4. Kuluçka sürecinde eğitim veya danışmanlık hizmeti alın.

Yine bu dönemde mentorluk eki alarak fikrinizi daha uygulanabilir hale getirirken süreci önünüzde görebilir ve mentordan yorum alarak ilerleyebilirsiniz.

5. Prototipinizi belli bir müşteri grubuna gösterin ve yeni tahlil teklifleri getirmeyi gözlemleyin.

Prototipte neyi sevip neyi sevmediklerini gözlemleyin, onlardan geri bildirim toplayın ve buna göre geliştirin.

6. Kuluçka döneminde bir kuluçka merkezinden destek alarak işletmeniz için ihtiyaç duyduğunuz teknik desteği talep edin.

Kuluçka merkezleri bu süreçte girişimcilere büyük kolaylıklar sağlayabilir. Bunlardan biri kuluçka döneminde işletmenizi/şirketinizi basit bir şekilde kurduğunuzda teknik olarak onlardan yardım alabilirsiniz.

7. Kuluçka sürecinde işletmenizin ihtiyaç duyduğu harcamalar için melek yatırımcı arayın.

Kuluçka öncesi dönemde melek yatırımcı bulmak daha zor olabilir, bu nedenle girişiminiz somutlaştığında ağ ağlarını kullanarak fikrinizi anlatın ve yatırımcı olacak kişi veya kişilere ulaşmaya çalışın.

8. Şirketlerin finansman arama süreçleri için düzenlenen ağ etkinliklerine katılın.

Bu etkinliklerde fikrinizi geliştirmenize yardımcı olacak yatırımcıları bulabilir, bulamasanız bile işletmenizi tanıtabilir ve görünürlüğünü artırabilirsiniz.

9. En ince çalışmanızı çıkarın.

Girişimcilik dünyasına girmeden önce geliştirdiğiniz prototipe göre en basit işinizi çıkarın ve hedef kitleye ulaştırın. Bu süreçte fikrinizin bir ürün/hizmetine bire bir sahip olmak oldukça maliyetlidir.

10. İlk müşterinizi kazanmaya çalışın.

Müşterilerinizin işletmenize sadık kalmasını sağlamayı hedefleyin ve buna göre özel kampanyalar yapın, ürün veya hizmetle ilgili geri bildirimlerini değerlendirin ve buna göre aksiyon alın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu